This discussion has been locked. The information referenced herein may be inaccurate due to age, software updates, or external references.
You can no longer post new replies to this discussion. If you have a similar question you can start a new discussion in this forum.

Need Help with SNMP Problem

Hello Com ,

When I create a JBoss query (on a Win 2008 R2 server) via the prefabricated template using SNM P, I get after entering the comunity string a "Ok" displayed.

At the final selection of the actual templates, despite sufficient authorization and comunity input string, the string is displayed as invalid. No matter how I run the query, it is not queried with SNM P connection.

When I connect to the JBoss service later manually create its own template, but the value is retrieved credentials but no comunity string.

Unless I then disable the SNM P service, derJBoss service will continue to be monitored over Orion, which can in turn find that the service is not running SNM P.




So how can I easily retrieve the JBoss service via SNMP?

Best regards

Hallo Com,

wenn ich eine JBoss Abfrage(auf einem Win 2008 R2 Server) über das vorgefertigte Template über SNMP erstelle , bekomme ich nach der Eingabe des Comunity String ein "Ok" angezeigt .

Bei der abschließenden Auswahl des eigentlichen Templates , wird trotz ausreichender Berechtigung und Comunity String Eingabe , der String als invalid angezeigt. Egal wie ich die Abfrage starte, es wird keine SNMP Verbindung abgefragt.

Wenn ich die Verbindung zum JBoss Dienst später manuell mit eigenem Template erstelle, wird zwar der Credentials Wert abgefragt aber kein Comunity String.

Sofern ich dann den SNMP Dienst deaktiviere ,wird derJBoss Dienst weiterhin über Orion überwacht , was wiederum feststellen lässt, das der Dienst nicht über SNMP läuft.

Wie kann ich also problemlos den JBoss Dienst über SNM P abfragen ?

  • I believe this is a bug in the "Add Node" wizard where SAM is unable to utilize the SNMP community string provided in the previous step when the "Test" button is pressed. The resulting error returned is "Incorrect SNMP settings. Community string is not valid". I've logged this bug internally under FB223961. In the meantime you can proceed with assigning the application template to the node without testing it. If you need to verify some settings and test the application you can do so through the application editor by clicking "Edit Application Monitor" in the top right of the monitored application. There you will be able to test each component individually.

    Translated to German by Google Translate:

    Ich glaube, das ist ein Fehler in der "Knoten hinzufügen"-Assistenten, wo SAM kann den SNMP-Community-String im vorherigen Schritt, wenn die "Test"-Taste gedrückt wird nutzen kann. Der resultierende Fehler zurückgegeben wird "Falscher SNMP-Einstellungen. Community-String ist nicht gültig". Ich habe diesen Fehler intern unter FB223961 protokolliert. In der Zwischenzeit können Sie mit der Zuweisung der Anwendung Vorlage an den Knoten ohne vorher zu testen gehen. Wenn Sie brauchen, um einige Einstellungen zu überprüfen und testen Sie die Anwendung, die Sie tun können durch die Anwendung Editor, indem Sie "Edit Application Monitor" in der oberen rechten Ecke der überwachten Anwendung. Dort werden Sie in der Lage, jede Komponente einzeln zu testen.

    Translated to German by WordLingo:

    Ich glaube, daß dieses eine Wanze in der „„Knoten hinzufügenZauberer ist, wo SAM nicht imstande ist, das SNMP zu verwenden, das Community String im vorhergehenden Schritt bereitgestellt wird, wenn „Test“ Taste betätigt wird. Die resultierende zurückgebrachte Störung ist „falsche SNMP Einstellungen. Community String  ist " unzulässig. Ich habe diese Wanze innerlich unter FB223961 geloggt. Mittlerweile können Sie mit dem Zuweisen der Anwendung  Vorlage sie Knoten außen prüfen fortfahren. Wenn Sie einige Einstellungen überprüfen und die Anwendung prüfen müssen, können Sie durch den Anwendung Herausgeber so tun, indem Sie „AnwendungBearbeiten Monitor " in der äußersten Rechte der überwachten Anwendung anklicken. Dort werden Sie prüfen jeden Bestandteil einzeln.

  • hello aLTeReGo ,

    thank you for Feedback.

    Why no SNMP connection is established? The connection parameters in the SNMP security settings are configured correctly. Nevertheless there is no request via SNMP. The query is read out via WMI.

    best regards

  • If the node is added and managed via SNMP and you receive the error "Incorrect SNMP settings. Community string is not valid" when trying to "test" an application template that utilizes SNMP then this is a bug that needs to be fixed. You can continue to assign the application template to the node and it should work using the same SNMP community string as defined within the node.

    If the node is added as a WMI managed node you cannot utilize SNMP application templates as there is no SNMP community string that's inheritable from the node.

  • Thanks so much!!! I was wondering why this was: "Incorrect SNMP settings. Community string is not valid".

    Appreciate the information!

    THanks much,

    Cheryl Matrasko  emoticons_happy.png